Regnskabschef
Greve Kommune, Greve
Få yderligere info om stillingen
Som regnskabschef får du en central rolle i kommunens økonomiske maskinrum, hvor du både skal sikre høj kvalitet i regnskabsarbejdet og stå i spidsen for udvikling og effektivisering af arbejdsgange og processer.
Greve Kommune søger en fagligt stærk og udviklingsorienteret Regnskabschef, der med overblik, engagement og relationel styrke kan sikre høj kvalitet i regnskabsarbejdet og samtidig motivere og udvikle et dedikeret team.
Som regnskabschef får du det overordnede ansvar for regnskab, bogføring, afstemninger, kontrol, kontoplan, brugerrettigheder og bankforretninger. Du bliver leder for to teams der varetager henholdsvis regnskab og bogføring og kontrol. Du får en central rolle i Center for Økonomi & HR, hvor du – sammen med budgetchef og HR-chef – udgør centerets ledelsesteam og refererer direkte til centerchefen.
En nøglerolle i den økonomiske styring
Du bliver ansvarlig for driften og udviklingen af Greve Kommunes regnskabsfunktion og bidrager til, at regnskabsområdet understøtter kommunens samlede økonomistyring effektivt og retvisende.
Dine opgaver omfatter blandt andet:
Du vil samtidig få mulighed for at præge og udvikle den fremtidige regnskabspraksis i tæt samarbejde med dine kolleger i centeret og den øvrige organisation.
Der tiltræder en ny centerchef for Økonomi & HR den 1. juni 2025, og derfor er opgaveporteføljen for centerets ledelsesfunktioner endnu ikke endeligt fastlagt. Det kan blive aktuelt, at ansvaret for Udbud, Indkøb og kontraktstyring placeres under regnskabschefen. Har du faglig indsigt og erfaring på dette område, opfordrer vi dig derfor til at fremhæve det i din ansøgning.
Om dig
Vi søger en leder, der formår at balancere faglig tyngde og strategisk udsyn med tillidsskabende og motiverende ledelse. Du skal kunne sikre sikker drift og samtidig være nysgerrig på forenklinger og digital udvikling.
Vi forventer, at du:
Hvem er vi?
Center for Økonomi & HR (CØH) i Greve Kommune understøtter Byrådet, direktionen og organisationen i økonomistyring og HR-arbejde. Du vil arbejde lyse lokaler centralt placeret på Greve Rådhus, få minutter fra stationen, hvortil der kører tog hvert 10. min i myldretiden. Vi har et stærkt fagligt miljø, en uformel omgangstone og et godt kollegialt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden og løfter i flok.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat pr. 1. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og forhandling med relevant faglig organisation.
Er du interesseret?
Vi forventer at afholde første samtale mandag den 23. juni 2025. Anden samtalerunde afholdes fredag den 27. juni 2025. Der vil indgå test i ansættelsesforløbet og der skal forevises straffeattest ved tilbud om ansættelse.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Anne-Sofie Degn på mail: Asd@greve.dk
Læs mere om Greve Kommune og vores arbejde på www.greve.dk.
Greve Kommune søger en fagligt stærk og udviklingsorienteret Regnskabschef, der med overblik, engagement og relationel styrke kan sikre høj kvalitet i regnskabsarbejdet og samtidig motivere og udvikle et dedikeret team.
Som regnskabschef får du det overordnede ansvar for regnskab, bogføring, afstemninger, kontrol, kontoplan, brugerrettigheder og bankforretninger. Du bliver leder for to teams der varetager henholdsvis regnskab og bogføring og kontrol. Du får en central rolle i Center for Økonomi & HR, hvor du – sammen med budgetchef og HR-chef – udgør centerets ledelsesteam og refererer direkte til centerchefen.
En nøglerolle i den økonomiske styring
Du bliver ansvarlig for driften og udviklingen af Greve Kommunes regnskabsfunktion og bidrager til, at regnskabsområdet understøtter kommunens samlede økonomistyring effektivt og retvisende.
Dine opgaver omfatter blandt andet:
- Ansvar for regnskabsaflæggelse, herunder årsregnskab og rapportering
- Ledelse og udvikling af regnskabsteamet
- Overblik og kvalitet i bogføring, afstemninger og økonomiske processer
- Likviditetsstyring og bankforretninger
- Kontoplanstruktur, momshåndtering og opfølgning
- Rådgivning og support til decentrale enheder om regnskabsforhold
- Sparring i forbindelse med udvikling og digitalisering af økonomisystemer og processer
Du vil samtidig få mulighed for at præge og udvikle den fremtidige regnskabspraksis i tæt samarbejde med dine kolleger i centeret og den øvrige organisation.
Der tiltræder en ny centerchef for Økonomi & HR den 1. juni 2025, og derfor er opgaveporteføljen for centerets ledelsesfunktioner endnu ikke endeligt fastlagt. Det kan blive aktuelt, at ansvaret for Udbud, Indkøb og kontraktstyring placeres under regnskabschefen. Har du faglig indsigt og erfaring på dette område, opfordrer vi dig derfor til at fremhæve det i din ansøgning.
Om dig
Vi søger en leder, der formår at balancere faglig tyngde og strategisk udsyn med tillidsskabende og motiverende ledelse. Du skal kunne sikre sikker drift og samtidig være nysgerrig på forenklinger og digital udvikling.
Vi forventer, at du:
- Har en relevant økonomisk uddannelse og solid erfaring med regnskab – gerne fra offentlig sektor
- Har dokumenteret erfaring med ledelse af medarbejdere og processer
- Har indsigt i kommunale regnskabsregler, økonomisystemer (fx KMD Opus)
- Er struktureret, analytisk og ansvarsbevidst
- Kommunikerer klart og samarbejder tillidsfuldt – både med medarbejdere, ledelse og fagcentre
- Kan skabe fremdrift i opgaver og har blik for både detalje og helhed
- Tager aktivt del i ledelsesteamets arbejde og bidrager med faglig og strategisk sparring
Hvem er vi?
Center for Økonomi & HR (CØH) i Greve Kommune understøtter Byrådet, direktionen og organisationen i økonomistyring og HR-arbejde. Du vil arbejde lyse lokaler centralt placeret på Greve Rådhus, få minutter fra stationen, hvortil der kører tog hvert 10. min i myldretiden. Vi har et stærkt fagligt miljø, en uformel omgangstone og et godt kollegialt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden og løfter i flok.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat pr. 1. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og forhandling med relevant faglig organisation.
Er du interesseret?
Vi forventer at afholde første samtale mandag den 23. juni 2025. Anden samtalerunde afholdes fredag den 27. juni 2025. Der vil indgå test i ansættelsesforløbet og der skal forevises straffeattest ved tilbud om ansættelse.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Anne-Sofie Degn på mail: Asd@greve.dk
Læs mere om Greve Kommune og vores arbejde på www.greve.dk.
Information og data
Denne ledige stilling har jobtypen "Økonomichef", og befinder sig i kategorien "Ledelse og personale".
Arbejdsstedet er beliggende i Greve.
Greve Kommune ligger centralt ved Køge Bugt Motorvejen kun 20 kilometer fra Rådhuspladsen i København. Der er tre S-togstationer som sikrer, at du i løbet af 20 minutter kan komme til - og fra hovedstaden. Der er omkring 50.000 indbyggere i kommunen.
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
- 14.05.2025
- Økonomichef
- Greve