Visitator til hjælpemiddelteamet i Greve Kommune
Greve Kommune, Greve
Få yderligere info om stillingen
Visitator til Hjælpemiddelteamet i Myndighed, Greve Kommune
Er du vores nye visitator? Ønsker du at sætte borgerne i centrum på hjælpemiddelområdet omgivet af fagligt dygtige kollegaer på en unik arbejdsplads?
Som hjælpemiddelvisitator bliver du en del af vores myndighedsfunktion, hvor du skal foretage visitation efter servicelovens hjælpemiddelparagraffer. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt og ønskes besat d. 03.02 2025 eller snarest muligt.
Myndighed er en del af Center for Sundhed og Pleje. Vi er en afdeling bestående af to teams henholdsvist visitationsteamet og hjælpemiddelteamet.
Myndighed er samlet på én kontorgang på rådhuset og består af flere faggrupper, der varetager diverse opgaver indenfor visitation af både servicelovs- og sundhedslovsopgaver. Du vil komme til at dele kontor med kolleger, som varetager de samme opgaver som dig. Vi vægter en grundig oplæring højt. I tråd med det vil du blive tilknyttet en mentor under din oplæring. Du vil blive tilbudt visitatoruddannelsen, hvis ikke du allerede har denne.
Jobbet
Hjælpemiddelteamet består af 12 kompetente visitatorer. Som en del af hjælpemiddelteamet, vil du primært skulle sagsbehandle ansøgninger på hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretninger men også APV-hjælpemidler til brug for plejen, genoptræning og vedligeholdende træning. Du vil ligeledes skulle varetage vores telefonvagter og fordeling af indkomne ansøgninger og henvendelser på lige fod med de øvrige i hjælpemiddelteamet.
Helt afhængig af din profil og erfaring kan det blive muligt at arbejde med andre arbejdsområder som f.eks. ansøgning om støtte til køb af bil og lignende speciale områder i Myndighed.
Du kan søge stillingen, hvis du har erfaring indenfor arbejdet med sagsbehandling af hjælpemidler eller har anden relevant erfaring og interesse i at arbejde med ovenstående.
Personlige og faglige kompetencer som vi lægger vægt på:
Vi tilbyder:
Løn og ansættelsesforhold:
Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation.
Ved ønske om yderligere oplysninger skal henvendelse ske til faglig koordinator Maria Holm 20484690 eller leder af Myndighed Morten Helmer 40240998.
Ansøgningsfrist: d.17.12.2025
Samtaler afholdes: d.20.12.2025
Er du vores nye visitator? Ønsker du at sætte borgerne i centrum på hjælpemiddelområdet omgivet af fagligt dygtige kollegaer på en unik arbejdsplads?
Som hjælpemiddelvisitator bliver du en del af vores myndighedsfunktion, hvor du skal foretage visitation efter servicelovens hjælpemiddelparagraffer. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt og ønskes besat d. 03.02 2025 eller snarest muligt.
Myndighed er en del af Center for Sundhed og Pleje. Vi er en afdeling bestående af to teams henholdsvist visitationsteamet og hjælpemiddelteamet.
Myndighed er samlet på én kontorgang på rådhuset og består af flere faggrupper, der varetager diverse opgaver indenfor visitation af både servicelovs- og sundhedslovsopgaver. Du vil komme til at dele kontor med kolleger, som varetager de samme opgaver som dig. Vi vægter en grundig oplæring højt. I tråd med det vil du blive tilknyttet en mentor under din oplæring. Du vil blive tilbudt visitatoruddannelsen, hvis ikke du allerede har denne.
Jobbet
Hjælpemiddelteamet består af 12 kompetente visitatorer. Som en del af hjælpemiddelteamet, vil du primært skulle sagsbehandle ansøgninger på hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretninger men også APV-hjælpemidler til brug for plejen, genoptræning og vedligeholdende træning. Du vil ligeledes skulle varetage vores telefonvagter og fordeling af indkomne ansøgninger og henvendelser på lige fod med de øvrige i hjælpemiddelteamet.
Helt afhængig af din profil og erfaring kan det blive muligt at arbejde med andre arbejdsområder som f.eks. ansøgning om støtte til køb af bil og lignende speciale områder i Myndighed.
Du kan søge stillingen, hvis du har erfaring indenfor arbejdet med sagsbehandling af hjælpemidler eller har anden relevant erfaring og interesse i at arbejde med ovenstående.
Personlige og faglige kompetencer som vi lægger vægt på:
- Relevant uddannelse som enten fysioterapeut eller ergoterapeut
- Kendskab til eller erfaring med myndighedsopgaver, indenfor social- og/eller sundhedsområdet
- Bidrage til et godt arbejdesmiljø med høj grad at trivsel og nærvær
- Erfaring fra lignende typer sagsbehandling, som beskrevet i jobbet vil blive prioriteret
- Erfaring med kompleks sagsbehandling samt dokumentation
- Selvstændighed er en fordel i din opgaveløsning, med udgangspunkt i lovgivningen, det fastlagte niveau og de arbejdsgangsbeskrivelser, der understøtter vores daglige arbejde og procedurer
- Interesseret i stadig at udvikle dig fagligt og stille krav til dig selv, både ift. at give og tage imod faglig udvikling
- Lyst til at medvirke til en positiv udvikling af den faglige kvalitet. Deltage i udvikling af f.eks. håndbøger, arbejdsredskaber etc.
- Gode kommunikative evner, både i tale og skrift.
- Kørekort til bil
Vi tilbyder:
- Arbejdsplads med udkørsel til borgerne fra Greve Rådhus
- Dygtige og engagerede kollegaer
- Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt
- Faglig sparring og kollegialt sammenhold
- En spændende og udfordrende arbejdsplads, hvor godt humør præger dagligdagen
- Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning
- Gode togforbindelser hvor Greve S-togsstation ligger tæt på rådhuset
Løn og ansættelsesforhold:
Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation.
Ved ønske om yderligere oplysninger skal henvendelse ske til faglig koordinator Maria Holm 20484690 eller leder af Myndighed Morten Helmer 40240998.
Ansøgningsfrist: d.17.12.2025
Samtaler afholdes: d.20.12.2025
Information og data
Denne ledige stilling har jobtypen "Socialrådgiver", og befinder sig i kategorien "Sundhed og forskning".
Arbejdsstedet er beliggende i Greve.
Få yderligere info og kontakt på Greve Kommune's hjemmeside: klik her......
Greve Kommune ligger centralt ved Køge Bugt Motorvejen kun 20 kilometer fra Rådhuspladsen i København. Der er tre S-togstationer som sikrer, at du i løbet af 20 minutter kan komme til - og fra hovedstaden. Der er omkring 50.000 indbyggere i kommunen.
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
- 03.12.2024
- Socialrådgiver
- Greve